Saturday 23 February 2013

Cul de Sac - China Gate (1996)


Bostoni post-rock-legendi kolmas album kõlab kui Atlandi ookeanilt saabuv värskendav tuuleiil, mis maismaale jõudes hakkab tasapisi hoogu kaotama; urbanistlikust keskkonnast lagendikele murdes taas kiirust ja jõudu koguma See on rütmilistest impulssidest kantud rock-muusika, mille apoteoos ilmestub jõulistes eksperimentides müra (loe: lühikese ajahetke vältel kumuleeruva helikaose), väänatud psych-rock`i ja sakilis-akuutse elektroonikaga. Ning varjatud-ilmses kiindumuses jazz-muusika vastu rock-kehandis - nagu Tortoise, aga teistsuguses võtmes. Kahtlemata neid 12 lugu kuulates võib meenuda Kölni gigant CAN, iseäranis Michael Karoli vabalennulise, hoogsa kidrakäsitluse ja Irmin Schmidt`i elektrooniliste klahvkade ning Jaki Liebezeit`i logisevate, nihkes trummide improvisatsioonilises dialoogis. Teisalt mõnikord kandub raskuskese rohmakatele, kuigi nauditavatele kidraakordidele, osutades Ameerika Primitivismi traditsioonile (nt nende hilisem koostööpartner John Fahey). Ka Boston`i trio album põhineb väljavõtetel ühest pikast jämmsessioonist, millesse on jäetud piisavalt palju (hingamis)ruumi, et kuulaja saaks nihkuda ühest punktist teise, võtta erinevaid rakursse - nihestada oma närust, kütketesse seatud subjektiivset eksistentsi. Metropolisest väljamurdmise simulaakrum. Hoolimata oma illusoorsusest nauditav kogemus.           

No comments:

Post a Comment