Indie-mehe kokkuvõtted siit ja sealt, eilsest ja tänasest
Friday, 1 January 2016
Joxfield ProjeX & Cotton Casino - Casino Royal (2015)
Kuigi võib sattuda
meeleheitesse pelgast mõttest, et viimaste kümnendite muusikateoste kuulamiseks
oleks vaja elada sajandeid, valmistab samas rõõmu, et praegused tendentsid on positiivsemad
võrreldes eelmiste aegadega. Ennekõike rõhutaks muusikatööstuse demokratiseerumisprotsessi,
seda paljuski muusikaga tegelemise kandepõhja laienemisele ning teisalt
netileibelite ja veebipõhiste muusikajagamisplatvormide esilekerkimisele
(Archive.org, Soundcloud, Bandcamp, Spotify, Deezer jpt). Kuigi raha hulk on
peavoolust järjepidevalt kahanenud, on see õiglasemalt ümber jaotunud. Kõige
olulisem on, et kvantitatiivse kasvu kiuste on muusika kvaliteet tõusnud. Joxfield
ProjeX`i tulemine 10 aastat tagasi on hea näide kirjeldatust – praegusel hetkel
pealt-kuuekümnesed mehed alustasid 1965. aastal ning lõpetasid kümme aastat
hiljem ilma, et laiem huviliste ring oleks neist midagi aimanud. Viimase kümne
aasta jooksul on nad üllitanud lõviosa teoseid kultusliku Moskva
eksperimentaalmuusika netileibeli Clinical Archives`i kaudu, mõnelt neist
peegeldub muuseas vastu kunst/progeroki suuruste Geoff Leigh`i ja Pat
Mastelotto ning kübersotsiopaadi Kenji Siratori käekiri. Käesolevat psühhämbientelektroprogekrautroki
golemit hingestab ka Eestit väisanud Acid Mothers Temple`i endine sündimängija/lauljatar
Cotton Casino, kelle vokaalhõllandused veelgi kinnistavad kuulaja pilku
pilvedest kõrgemale ning avavad varjatud uksi nii sise- kui väliruumilises
kogemuses ja kujutluses. Võib võrrelda kellasepa tööga, kuna albumi psyche jääb purunematuks vonklevate helimassiivide
lakkamatus liikumises. Lõpuks sulavad kompositsioonid üheksainsaks lahutamatuks,
katkestusteta kogemuseks, mis psühhedeelses muusikas on tervitatav, kuna täidab
enam transsi genereerivat eesmärki. Muideks, AMT`i guru Makoto Kawabata lööb
kaasa loos Submarine Trees.
No comments:
Post a Comment